Γιώτη Λαμπρίνα
Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Τομέας Παιδαγωγικής και Κοινωνικού Αποκλεισμού
Εκπαίδευση Ενηλίκων
Γραφείο 902
2310 991231
lgioti@eled.auth.gr
Η Λαμπρίνα Γιώτη είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια στο γνωστικό αντικείμενο: «Εκπαίδευση Ενηλίκων» στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ.
Είναι απόφοιτος της Μαρασλείου Παιδαγωγικής Ακαδημίας και του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (κατ. Ψυχολογίας) του ΕΚΠΑ. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού και διδακτορικού διπλώματος από το ίδιο Πανεπιστήμιο στο οποίο δίδαξε στο προπτυχιακό πρόγραμμα (ΠΔ 407/80) και σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα. Προηγουμένως, είχε εργαστεί ως Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό στο Παιδαγωγικό Τμήμα της ΑΣΠΑΙΤΕ και έχει πολυετή υπηρεσία ως δασκάλα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Είναι Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο σε δύο μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών ενώ έχει διδάξει σε δύο διατμηματικά μεταπτυχιακά προγράμματα του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς και του Πανεπιστήμιου Δυτικής Αττικής.
Έχει συγγράψει δύο (2) βιβλία και από κοινού με άλλους συγγραφείς έξι (6) βιβλία ενώ έχει συν-επιμεληθεί επτά (7) βιβλία. Επίσης έχει περισσότερες από 80 εργασίες της δημοσιευμένες σε πρακτικά συνεδρίων και έγκριτα ελληνικά και διεθνή περιοδικά. Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά και ευρωπαϊκά προγράμματα και έχει διατελέσει μέλος επιστημονικών επιτροπών και επιτροπών κρίσης συνεδρίων και περιοδικών. Έχει πολυετή εμπειρία σε επιμορφωτικά προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών.
Το ερευνητικό και συγγραφικό της έργο εστιάζεται στην εκπαίδευση ενηλίκων: Σχέση θεωρίας και πρακτικής στην εκπαίδευση ενηλίκων; Πολιτικές και ιδεολογίες της διά βίου εκπαίδευσης και μάθησης (εθνικές, ευρωπαϊκές, διεθνών οργανισμών); Κριτική, απελευθερωτική και ριζοσπαστική εκπαίδευση ενηλίκων; Κριτικός στοχασμός στη μάθηση και εκπαίδευση ενηλίκων; Πανεπιστημιακή Παιδαγωγική.
- Γιώτη Λ. (2024). Το έργο του Stephen Brookfield: Θεωρία και πρακτική της κριτικά στοχαστικής μάθησης. Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων, ISBN 978-618-86329-6-7
- Toka, A. & Gioti, L. (2023). Brookfield and Mezirow on Critical Reflection: Empowering oneself, transforming society. European Journal of Education Studies, 10(12), 268-286. DOI: http://dx.doi.org/10.46827/ejes.v10i12.5120
- Brookfield, S. (2023). Προς μία κριτικά στοχαστική διδασκαλία. Επιστημονική Επιμέλεια Λ. Γιώτη & Θ. Καραλής, (μτφρ. Κ. Τόκα). Gutenberg. ISBN: 978-960-01-2469-9 (σελ. 313)
- Skordoulis, K., Gioti, L., Laspidou, A. (Eds) (2023). Critical Education for Social Emancipation. Proceedings of X International Conference on Critical Education (ICCE), 4th-7th July, Thessaloniki, Aristotle University of Thessaloniki (ΙSBN: 978-960-243-741-4). (σελ. 694) https://eled.auth.gr/wp-content/uploads/2023/08/Skordoulis-K.-Gioti-L.-Laspidou-A_2023_X-ICCE-Proceedings.pdf
- Gioti, L. (2023). Adult contemporary lifelong and life-wide leisure education and learning. New emerging trends and adversities in the aftermath of the post-economic crisis and post-Covid-19 pandemic In Kedraka, K. & Tzovla, E. (Eds). ΓΗΡΑΣΚΩ ΑΕΙ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΟΣ – LEARNING THROUGH THE LIFE SPAN. Trends, Dimensions, Practices, and Reflections (pp. 41-56). Laboratory of Teaching and Professional Development of Bioscientists, Department of Molecular Biology and Genetics, Democritus University of Thrace. ΙSBN 978-618-5182-11-3.
- Γιώτη, Λ. (2023). Επιταχυνόμενη ακαδημαϊκότητα, εταιρική κουλτούρα και πανεπιστήμιο εμπορεύσιμων δεξιοτήτων. Σελιδοδείκτης, 18-19 (Φθινόπωρο 2023), 56-59.
- Γιώτη, Λ. (2022). Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση. Στο Θ. Καραλής, & Π. Λιντζέρης, Λεξικό εκπαίδευσης ενηλίκων, (σσ. 265-270). Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων. ISBN 978-618-86329-1-2.
- Γιώτη, Λ. (2022). Κριτική Παιδαγωγική. Στο Θ. Καραλής, & Π. Λιντζέρης, Λεξικό εκπαίδευσης ενηλίκων, (σσ. 179-187). Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων. ISBN 978-618-86329-1-2.
- Toka, A. & Gioti, L. (2022). Evaluating University Pedagogy: Teacher and Student Perspectives. European Journal of Education Studies, 9(4), 200-217 (ISSN: 2501-1111, ISSN-L 2501-1111), DOI: 10.46827/ejes.v9i4.4254, https://oapub.org/edu/index.php/ejes/issue/view/270.
- Ζωγόπουλος, Κ. & Γιώτη, Λ. (2022). Η επιμόρφωση και κατάρτιση των εκπαιδευτικών στο πεδίο της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης. Adult Education: Critical Issues, 2(1), 45-69 (e-ISSN: 2732964x).
- Toka, A. & Gioti, L. (2021). Teaching in Higher Education: Theories, Realities and Future Controversies. Journal of Education and Training Studies, 9(6), 1-15(ISSN: 2324-805X, E-ISSN 2324-8068).
- Γιώτη, Λ. (2020). Η μάθηση σε καραντίνα. Εκπαίδευση Ενηλίκων, τ. 48, 122-24, (ISSN: 1109-9941).
- Gioti, L. (2019). Social movements in the era of neoliberal crisis as sites for transformative adult learning and emancipation of everyday consciousness. International Journal of Educational Policies, 13(1), 33-49 (ISSN: 1307-3842).
- Gioti, L. & Perdiki, E. (2019). Participation to Adult Non-Formal Leisure Education in Local Community Programs in the Economic Crisis. International Journal of Management and Applied Science (IJMAS), 5(12), 48-54 (ISSN 2394-7926). IRAJ DOI Number – IJMAS-IRAJ-DOI-16769, http://ijmas.iraj.in/index.php.
- Gioti, L. (2019). Theories of Action and Theories-in-use of Adult Educators. Motivation, Obstacles and Individual Differences in Teachers’ Training. International Journal of Learning and Teaching, 5(3), 233-239. Doi: 10.18178/ijlt.5.3.233-238.
- Gioti, L. (2019). Η Διαμόρφωση του Πεδίου της Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Πολιτικές, Παιδαγωγικές Θεωρίες και Πρακτικές. Εκδ. Γρηγόρη (ISBN 978-960-612-172-2).
- Invited speaker in the International Symposium to Prevent Violence Against Women & Girls organized by the Department of Sociology, Faculty of Arts & Social Sciences, Govt College Women University, Sialkot, Pakistan, with title: Violence against women in Greece and Europe. Current developments, online 24 November 2023.
- Εισηγήτρια με θέμα: Η κριτική ερμηνευτική ως πλαίσιο σχεδιασμού μιας μικτής έρευνας, Colloquium Μεθοδολογίας Εκπαιδευτικής Έρευνας του Εργαστηρίου Παιδαγωγικών Ερευνών & Εφαρμογών στην Εκπαίδευση (ΕΠΕρΕφΕ) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη 11 Οκτωβρίου 2023, https://cprp.eled.auth.gr/?page_id=695.
- Γιώτη, Λ., Καραλής, Θ. & Τόκα, Κ. (2023). Ο κριτικός στοχασμός υπό το πρίσμα της οπτικής του Stephen Brookfield. [2ώρη Συμμετοχική Παρουσίαση] Στο 8ο Συνέδριο (διαδικτυακό) της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων: Μάθηση και Αλλαγή, 30 Σεπτεμβρίου-1 Οκτωβρίου 2023 (Βιβλίο Περιλήψεων, σ. 21).
- Γεροστέργιου, K. & Γιώτη, Λ. (2023). Διερευνώντας την/τον κριτικοστοχαστική/ό εκπαιδεύτρια/τή στο πλαίσιο της κοινοτικής εκπαίδευσης ενηλίκων του Πανεπιστημίου των Πολιτών του Δήμου Λαρισαίων. Στο 8ο Συνέδριο (διαδικτυακό) της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων: Μάθηση και Αλλαγή, 30 Σεπτεμβρίου-1 Οκτωβρίου 2023 (Βιβλίο Περιλήψεων, σ. 22 – υπό δημοσίευση στα Πρακτικά).
- Gioti, L. (2023). Academics’ job satisfaction and university pedagogy: An ambiguous relationship. In 1st International Conference of the Network of Teaching & Learning Centers in Greek Transforming Higher Education Teaching Practice, Democritus University, 6-7 July 2023, Ramada Plaza, Alexandroupoli. (Book of Abstracts, p. 52).
- Προσκεκλημένη Ομιλήτρια με θέμα: Θεωρία και Μεθοδολογία Κριτικού Στοχασμού στο 5ο Θερινό Σχολείο Κριτικής Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης, 26-30 Ιουνίου 2023, Πανεπιστημιακό Δάσος ΑΠΘ – Ταξιάρχης Χαλκιδικής. https://eled.auth.gr/secretariat-announcements/summerschool-kpe-2023/.
- Προσκεκλημένη Ομιλήτρια στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Παιδιατρικής Νοσηλευτικής με τίτλο εισήγησης: Αμφισβητώντας και μετασχηματίζοντας στρεβλές επαγγελματικές πρακτικές, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Αθήνα 8-10 Ιουνίου 2023.
- Gioti, L. (2023). Job satisfaction in the accelerating neoliberal “academic dystopia”. In International Critical Education Conference: Critical Adult Education and Learning, 9-12 May 2023, University of Malta, Valletta Campus, Malta (Book of Abstracts, p. 16).
- Gioti, L. (2023). Critical adult education: socio-political and educational philosophy and perspectives of criticality. In State in/And Crisis: Theory and Movement in a Dangerous World, 2nd Historical Materialism Athens Conference 21-23 April, Panteion University, Athens.
- Γεροστέργιου, K. & Γιώτη, Λ. (2023). Αναζητώντας τον/την εκπαιδευτή/τρια ενηλίκων του Freire στις προδιαγραφές ενός φορέα κοινοτικής εκπαίδευσης ενηλίκων: H περίπτωση του «Πανεπιστημίου των Πολιτών του Δήμου Λαρισαίων». Στο Γ. Γρόλλιος, Γ. Κατσιαμπούρα, Χ. Νομικού, (Επιμ.) Πρακτικά 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Κριτικής Εκπαίδευσης Η Κριτική Εκπαίδευση για την Ελπίδα και την Κοινωνική Χειραφέτηση (σσ. 54-72). ΙSBN: 978-960-243-735-3, https://eled.auth.gr/wp-content/uploads/2023/05/Πρακτικά-3ου-Πανελλήνιου-Συνεδρίου-Κριτικής-Εκπαίδευσης-ΧΡΩΜΑ-1.pdf.
- Gakoudi, A., Gioti, L. & Kokkinis, G. (2023). Exploring university branding in the context of university websites: The case of International Hellenic University. In K. Skordoulis, L. Gioti, A. Laspidou (Eds) Proceedings of X International Conference on Critical Education Critical Education for Social Emancipation (pp. 182-203), ΙSBN: 978-960-243-741-4, https://eled.auth.gr/wp-content/uploads/2023/08/Skordoulis-K.-Gioti-L.-Laspidou-A_2023_X-ICCE-Proceedings.pdf
- Toka, A. & Gioti, L. (2023). Transformation and Critical Reflection: Comparing Brookfield and Mezirow. In K. Skordoulis, L. Gioti, A. Laspidou (Eds) Proceedings of X International Conference on Critical Education Critical Education for Social Emancipation (pp. 613-623), ΙSBN: 978-960-243-741-4, https://eled.auth.gr/wp-content/uploads/2023/08/Skordoulis-K.-Gioti-L.-Laspidou-A_2023_X-ICCE-Proceedings.pdf.
- Γιώτη, Λ. (2022). Δεξιότητες, επιδεξιότητες και αδιέξοδα της πανεπιστημιακής παιδαγωγικής. Στρογγυλό Τραπέζι με θέμα: Ανάπτυξη Δεξιοτήτων: Πολιτικές και Κρίσιμα Ζητήματα. Πρακτικά 7ου Συνεδρίου της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Ανάπτυξη δεξιοτήτων στην Εκπαίδευση Ενηλίκων και στη Σχολική Εκπαίδευση (σσ. 106-108). Διαδικτυακό Συνέδριο, 5-8 Μαΐου 2022 (ebook περιλήψεων) ISBN 978-960-89531-9-2.
- Γιώτη, Λ. (2022). Οι κοινωνικές ανισότητες στην εκπαίδευση ενηλίκων στην εποχή της κρίσης. Στο Γ. Γρόλλιος, Γ. Κατσιαμπούρα, Ε. Ντρενογιάννη & Κ. Σκορδούλης, (Επιμ.) Η Κριτική Εκπαίδευση για την Κοινωνική Δικαιοσύνη (σσ. 36-55). Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Συνέδριου Κριτικής Εκπαίδευσης, 5-7 Απριλίου 2019, Αθήνα. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Αθήνα: Εκδ. Προπομπός. ΙSBN: 978-618-5036-91-1.
- Σιβένα, Ε. & Γιώτη, Λ. (2022). Οι κατατακτήριες σε σχολές υψηλού κύρους αποφοίτων ΤΕΙ ως στρατηγική αναπαραγωγής ή υπέρβασης της ταξικής τους ειμαρμένης. Στο Γ. Γρόλλιος, Γ. Κατσιαμπούρα, Ε. Ντρενογιάννη & Κ. Σκορδούλης, (Επιμ.) Η Κριτική Εκπαίδευση για την Κοινωνική Δικαιοσύνη (σσ. 381-394). Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Συνέδριου Κριτικής Εκπαίδευσης, 5-7 Απριλίου 2019, Αθήνα. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Αθήνα: Εκδ. Προπομπός. ΙSBN: 978-618-5036-91-1.
- Gakoudi, A., Kokkinis, G., Gioti, L. (2022). Contextualizing university brands as sociocultural constructs of meaning. In 4th International Conference of Educational Units, International Hellenic University, 21-23 January, Thessaloniki, Greece. (to be published).
- Γιώτη, Λ. (2021) Webinar, με θέμα την παρουσίαση του βιβλίου: Patton Michael Quinn (2021) (Επιμ. Ελλην. έκδοσης Καραλής Θανάσης). Η Παιδαγωγική της Αξιολόγησης. Αθήνα: ΙΝΕ-ΓΣΕΕ. Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων, 1 Δεκεμβρίου 2021.
- Εισηγήτρια στη διαδικτυακή ημερίδα του 2ου ΠΕΚΕΣ Αττικής 10 Απριλίου 2021 με θέμα: Η Συμβουλευτική στη σχολική κοινότητα: αναδεικνύοντας τις δυνατότητες αξιοποίησής της. Τίτλος εισήγησης: Οι πολλαπλές διαδρομές της μετάβασης προς την εφηβεία & την ενηλικιότητα.
- Πρόσκληση ως Ομιλήτρια στην αποφοίτηση του 2nd International Faculty Development Program με θέμα: PEDAGOGY OF TEACHING HISTORY που διοργανώθηκε από το KAASH Foundation’s Centre for Academic and Professional Development (CAPD) σε συνεργασία με το University of Ottawa, Canada και το Xavier’s Institute of Education, Mumbai India. To Webinar διεξάχθηκε 4.8-9.8.2020 [Τίτλος ομιλίας: Challenging the Habits of Mind and the Teaching Practices.]
- Κατσίδου, Μ. & Γιώτη, Λ. (2019). Ο Αριθμητικός Γραμματισμός και η συμβολή του στην αντιμετώπιση της μαθηματικοφοβίας των εκπαιδευομένων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ). Η περίπτωση του ΣΔΕ Γιαννιτσών και παραρτήματος Έδεσσας. Πρακτικά 3ου Διεθνούς Συνεδρίου, Γραμματισμοί και Σύγχρονη Κοινωνία: Ταυτότητες, Κείμενα, Θεσμοί (σσ. 187-204), Λευκωσία, 11-12.10.2019, ISBN:978-9963-0-9202-4, https://www.pi.ac.cy/pi/files/epimorfosi/synedria/literacy/2019/3rd_Lit_Con_Proceedings.pdf.
- Gioti, L. & Sivena, E. (2019). Habitus and educational strategies of adult postgraduate students seeking to pursue their academic studies in higher social prestige faculties. In Proceedings of 6th International Conference on Social Sciences (ICOSS), 19th-20th September, Kuala Lumpur, Malaysia (ISBN: 978-955-3605-36-8).
- Perdiki, E. & Gioti, L. (2019). Participation to Adult Non-Formal Leisure Education in Local Community Programs in the Economic Crisis. In Proceedings of Science Fora International Conference on Education, Business, Humanities and Social Sciences (ICEBHS) (pp. 1-7), Bali (ISBN: 978-93-87405-18-9).