Κάντζου Βασιλική (Βίκυ)
Επίκουρη Καθηγήτρια
Τομέας Κοινωνικών και Πολιτισμικών Σπουδών
Διδακτική της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας
Γραφείο 501
2310 995085
vickykantzou@eled.auth.gr
Η Βασιλική (Βίκυ) Κάντζου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια με γνωστικό αντικείμενο «Διδακτική της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας» στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και διαθέτει μεταπτυχιακό δίπλωμα στη «Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας». Το 2010 ολοκλήρωσε τη διδακτορική της διατριβή στο ίδιο πανεπιστήμιο, στο πεδίο της κατάκτησης της ελληνικής ως πρώτης και ως δεύτερης γλώσσας. Η μεταδιδακτορική της έρευνα εστίασε στην ανάπτυξη των πληροφοριακών κειμένων.
Συνεργάστηκε επί 12 χρόνια με το Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου / Ε.Κ. Αθηνά, στο Τμήμα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας, συμμετέχοντας σε ευρωπαϊκά και εθνικά ερευνητικά και αναπτυξιακά έργα στους τομείς της Υπολογιστικής Γλωσσολογίας και της Τεχνολογικά Υποβοηθούμενης Γλωσσικής Εκμάθησης. Έχει διατελέσει λέκτορας στο Πανεπιστήμιο του Princeton, στο Seeger Center for Hellenic Studies κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2014-16 και 2020-21, όπου δίδαξε νέα ελληνικά και γλωσσολογία. Επίσης, έχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πελοποννήσου, και το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα που αφορούν τη διγλωσσία, τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας και την ανάπτυξη του λόγου. Τέλος, από το 2001 ως 2022 δίδαξε ελληνικά στο Διδασκαλείο της Νέας Ελληνικής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Κάντζου, Β. & Αντωνίου, Μ. (Επιμ.) (2024). Διδάσκοντας τα ελληνικά ως δεύτερη γλώσσα. Gutenberg.
Kantzou, V., & Maligkoudi, Ch. (2022). Teaching linguistically diverse classes: The impact of teachers’ prior educational experiences. ACADEMIA, 27-28, 29-53. https://doi.org/10.26220/aca.4012
Kantzou, V., & Vasileiadi, D. M. (2021). On Using Languages Other Than the Target One in L2 Adult Language Education: Teachers’ Views and Practices in Modern Greek Classrooms. Journal of Language and Education, 7(2), 155-174. https://doi.org/10.17323/jle.2021.11250
Manoli, P., Mouti, A., & Kantzou, V. (2021). Children with a Refugee and Migrant Background in the Greek Formal Education: A Study of Language Support Classes. Multilingual Academic Journal of Education and Social Sciences, 9(1), 1–15. http://dx.doi.org/10.46886/MAJESS/v9-i1/7294
Kantzou, V. (2019). The development of productivity and syntactic complexity in Modern Greek expository and narrative texts. International Journal of Literacies 26(2), 1-18. http://doi.org/10.18848/2327-0136/CGP
Kantzou, V. (2018). Teaching Modern Greek in the US: The development of an undergraduate course curriculum within the CEFR context. Glossologia 28, 15-29. http://glossologia.phil.uoa.gr/node/145
Kantzou, V., Manoli, P., Mouti, A., & Papadopoulou. M. (2017). Language education for refugees and migrants: Multiple case studies from the Greek context. Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης, 3, 18-34. http://dx.doi.org/10.12681/dial.15000
Giagkou, M., Kantzou, V., Stamouli, S. & Tzevelekou, M. (2015). Discriminating CEFR levels in Greek L2: a corpus-based study of young learners’ written narratives. Bergen Language and Linguistics Studies 6 (May), 153-169. https://doi.org/10.15845/bells.v6i0.813
Kantzou, V., & Mouti, A. (2024). The CEFR and the CEFR-CV in Modern Greek language education: Overall impact and teachers’ perceptions. In M. Mattheoudakis & Ch. Maligkoudi (Eds.), Exploring the landscapes of Greek as a second language: In Greece and beyond (pp. 51-68). Routledge.
Maligkoudi, Ch. & Kantzou, V. (2024). Teaching Modern Greek as L2 at Higher Education Institutions in Greece: Instructors’ practices, perceived challenges, and learners’ profiles. In M. Mattheoudakis & Ch. Maligkoudi, (Eds.), Exploring the landscapes of Greek as a second language: in Greece and beyond. Routledge.
Mouti, A., Kantzou, V., & Manoli, P. (2021). Language education to refugee and asylum-seeking children in Greece in non-formal settings. In Μ. Matthaioudakis, Ε. Griva, & Μ. Moumtzi (Eds.), Migration and Language Education (pp. 133-152). Cambridge Scholars Publishing.
Κάντζου, Β. (2020). Η ανάπτυξη της συντακτικής πολυπλοκότητας σε γραπτά πληροφοριακά κείμενα. Μελέτες για την Ελληνική γλώσσα, 40 (σελ. 177-186). Θεσσαλονίκη: Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών. http://www.ins.web.auth.gr/images/MEG_PLIRI/MEG_40_177_186.pdf
Makri, A., Papadopoulou, M., Tsokalidou, R., Skourtou, E., Arvaniti, E., Gaintartzi, A., Kantzou, V., Manoli, P., Markou, E., Mouti, A., Palaiologou, N., & Kitsiou, R. (2017). Tutor practices in new HOU programmes. Stories from the trenches: the case of LRM (Language Education for Refugees and Migrants). Proceedings of the 9th International Conference in Open & Distance Learning – November 2017, 70-80. http://dx.doi.org/10.12681/icodl.1331
Γιάγκου, M., Κάντζου, Β. & Σταμούλη, Σ. (2014). Ο γραπτός αφηγηματικός λόγος των αλλόφωνων μαθητών: Μελέτη των γλωσσικών χαρακτηριστικών που διακρίνουν επίπεδα γλωσσομάθειας. Στο Kotzoglou et al. (Εds). Selected Papers of the 11th International Conference on Greek Linguistics (σελ. 261-276). Ρόδος: Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Χαραλαμποπούλου, Φ., Κάντζου, Β., Παντελόγλου, E. & Σιμόπουλος, Γ. (2014). Διαδίκτυο και γλωσσική εκπαίδευση: πλατφόρμα εκμάθησης γενικών και επιχειρηματικών ελληνικών. Μελέτες για την Ελληνική γλώσσα, 34. Θεσσαλονίκη: Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών, 474-486. http://ins.web.auth.gr/images/MEG_PLIRI/MEGpdf
Kantzou, V. (2012). The temporal structure of narratives in second language acquisition of Greek. In Gavriilidou Ζ., Efthymiou Α., Thomadaki Ε. & Kambakis-Vougiouklis P. (Eds.), Selected Papers – The 10th International Conference of Greek Linguistics. Komotini/Greece: Democritus University of Thrace, 354-364. https://www.icgl.gr/files/English/26.Kantzou_10ICGL_pp.354-364.pdf
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗ ΓΛΩΣΣΑ: ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ/ΠΡΟΣΘΕΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ