Μαυρομμάτη Μαρία

Επίκουρη Καθηγήτρια

Τομέας Κοινωνικών και Πολιτισμικών Σπουδών
Διδακτική της Ιστορίας

 Γραφείο 905

 2310 991232

 mmavromm@eled.auth.gr

Η Μαρία Μαυρομμάτη είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο γνωστικό αντικείμενο «Διδακτική της Ιστορίας» στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Είναι απόφοιτη του Τμήματος Ιστορίας – Αρχαιολογίας του ΑΠΘ και του Πανεπιστημίου του St Andrews της Σκωτίας, και κάτοχος διδακτορικού τίτλου σπουδών από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Έχει εργαστεί στην ιδιωτική και τη δημόσια δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα, καθώς και σε πανεπιστήμια της Αγγλίας. Είναι εμπειρογνώμονας του Συμβουλίου της Ευρώπης για θέματα διδασκαλίας της ιστορίας και μέλος διεθνών οργανισμών με το ίδιο αντικείμενο.

Τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν σε θέματα διδακτικής της ιστορίας, διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και ιστορικής μάθησης, ιστορικής συνείδησης και δημόσιας ιστορίας, ιστορικού κινηματογράφου καθώς και ψηφιακής ιστορίας.

  • Mavrommati, M. (2024). Filmic and other forms of historical representation in the history classroom: ancient Sparta. Teaching History: A Journal of Methods, September. https://doi.org/10.33043/TH.b8c62cf5a
  • Μαυρομμάτη, Μ. (2021). Η χρήση του κινηματογράφου στο μάθημα της ιστορίας στην Ελλάδα, Νέος Παιδαγωγός, 23, 363-375. ISSN: 2241-6781
  • Mavrommati, M. & Repoussi, M. (2020). “Something was wrong with the movie”: Formal analysis of historical films and the development of historical literacy, Infancia y Aprendizaje/Journal for the Study of Education and Development, special issue Popular uses of the past and education: the effects of fading boundaries, eds. Maria Grever & Karel Van Nieuwenhuyse. https://doi.org/10.1080/02103702.2020.1771965
  • Krzyszkowska, K., & Mavrommati, M. (2020). Applying the Community of Inquiry e-Learning Model to Improve the Learning Design of an Online Course for In-service Teachers in Norway. The Electronic Journal of e-Learning, 18(6), 462-475. https://doi.org/10.34190/JEL.18.6.001
  • Mavrommati, M. (2019). Training preservice teachers to the use of ICTs for history education: an inclusive framework. International journal for history and social sciences education, 3.
  • Μαυρομμάτη, Μ. (2019). Η έρευνα βασισμένη σε σχεδιασμό ως εργαλείο για την εκπαιδευτική αλλαγή και την χειραφέτηση του εκπαιδευτικού. Επιστήμες Αγωγής, 2. ISSN 1109-8740
  • Mavrommati, M. (2019). Enhancing historical film literacy: a practical framework and findings from an undergraduate classroom, International Journal of Research on History Didactics, History Education, and History Culture. Yearbook of the International Society for History Didactics (JHEC), 40. ISSN 2567-1014
  • Mavrommati M., Bousiou- Makridou D., Corbeil, P. (2013). Learning to “do history” through gameplay, The Computer Games Journal, 2(1). https://doi.org/10.1007/BF03392337
  • Μαυρομμάτη Μ., Μπούσιου-Μακρίδου Δ. (2013). ‘Καλλιεργώντας την διαπολιτισμική συνείδηση μέσα από το μάθημα της ιστορίας’, Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική, 3. ISSN 1792-7587
  • Μαυρομμάτη, Μ. (2019). Εκπαίδευση στις ιδέες του κοσμοπολιτισμού με όχημα το μάθημα της ιστορίας, ΙΣΤ΄ Διεθνές Συνέδριο «Το σχολείο στη δημοκρατία, η δημοκρατία στο σχολείο», Βόλος, 29-30 Νοεμβρίου και 1 Δεκεμβρίου 2019.
  • Μαυρομμάτη, Μ. (2019). «Τους φέρθηκε σαν κύριος»: ιστορικό ηλεκτρονικό παιχνίδι και ανάπτυξη της διαπολιτισμικής κατανόησης, Διημερίδα του Ομίλου για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα «Η Κλειώ πάει σχολείο II. Η διδασκαλία της ιστορίας και η δημόσια παιδαγωγική», Θεσσαλονίκη, 1-2 Νοεμβρίου 2019.
  • Μαυρομμάτη, Μ. (2019). Διδασκαλία της ιστορίας με φιλμ μυθοπλασίας: αναπτύσσοντας τον κινηματογραφικό γραμματισμό και την ιστορική γνώση, 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΕΚΕΔΥΣΙ, Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος και Κολλεγίου Αθηνών «Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Σχολείο και Πολιτισμός». 10-12 Μαΐου 2019.
  • Τσιακίρη, Ά., Ασωνίτου, Σ., Μαυρομμάτη, Μ., Μπαγάκης, Γ. & Τσιμπουκλή Ά. (2019). Η επαγγελματική ανάπτυξη μελών ΔΕΠ/Διδασκόντων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και το Δίκτυο Πανεπιστημιακής Παιδαγωγικής, Πρακτικά Εργασιών 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου Πανεπιστημιακής Παιδαγωγικής «Διδασκαλία και Μάθηση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση», Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Αλεξανδρούπολη 12-13 Απριλίου 2019.
  • Μαυρομμάτη, Μ. (2018). Δυνατότητες και περιορισμοί της χρήσης ηλεκτρονικών παιχνιδιών ως εργαλείων μάθησης στο μάθημα της ιστορίας. 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο: «Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: αναζητώντας την καινοτομία, την Τέχνη, τη δημιουργικότητα», Αθήνα, 20-22 Απριλίου 2018.
  • Μαυρομμάτη, Μ. (2018). Συνεχιζόμενη εκπαίδευση εκπαιδευτικών: μια πρόταση διδασκαλίας για τη διδακτική της ιστορίας με νέες τεχνολογίες. 11o Πανελλήνιο Συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρίας Ελλάδος, «Βασική και συνεχιζόμενη εκπαίδευση των εκπαιδευτικών σε ένα σύνθετο και μεταβαλλόμενο περιβάλλον», Πάτρα, 23-25 Νοεμβρίου 2018.
  • Bowskill, N., Mavrommati, M. & Brock, S. (2017). Online Peer Observation in Distributed Course Teams. The Online Open and Flexible Higher Education Conference.Open University, Milton Keynes, UK, 25 October- 27 October.
  • Mavrommati, M., Lionarakis A., Bousiou, D. (2010). ‘Historical education renewed: the case of Hellenic Open University’, IODL & ICEM 2010, Joint Conference and Media Days, October 6-8 2010, Eskisehir, Turkey.
  • Mavrommati M., (2009). ‘Computer Games as instructional tools: teaching history with Europa Universalis III’, 4th South East European Doctoral Student Conference (DSC2009), Thessaloniki – Greece, 6 – 7 July 2009.
  • Mavrommati M., Digas C., Makridou- Bousiou D., Tsopoglou S., (2009). ‘Α framework for the development of educational games: computer games features for the enhancement of learning’, IADIS International Conference, Game and Entertainment Technologies 2009, Algarve, Portugal, 17 – 19 June 2009.
  • Ρεπούση, Μ., Μαυρομμάτη, Μ., Μακαρατζής, Γ. (2023). Ψηφιακότητα και ιστορική εκπαίδευση, Η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στην ιστορική εκπαίδευση. Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα/ Κάλλιπος, http://dx.doi.org/10.57713/kallipos-335
  • Μαυρομμάτη, Μ. (2018). e– Αρχαία Ιστορία: διδακτικές προτάσεις με τη χρήση πηγών. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Γράφημα.
  • Repoussi, M. & Mavrommati, M., (2022). Historical film in History Classrooms. Fiction or non-fiction? Teachers’ options and practices, in M. Carretero, M. Cantabrana & C. Parellada (Eds.), History education and the challenges of digital media, (pp. 197-216). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-10743-6_11
  • Sidiropoulos D., Mavrommati M., Bousiou D. (2010). ‘E-learning in Greece’, in Cases on challenges facing e-learning and national development, (ed.) Demiray, Anadolu University Press.
  • Mavrommati, M. (2024). History Education for Refugee and Migrant Students: The Accelerated Learning Program in Greece, Annual Conference of the International Society for History Didactics: History and its Discontents: Theory and Practice, Stories from the Classroom, Rhode Island College Providence, Rhode Island, October 10 – October 12, 2024.
  • Μαυρομμάτη, Μ. (2020). Διδάσκοντας ιστορία μέσω φιλμ- θεωρητικά πλαίσια και καλές πρακτικές (εργαστήριο), 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο  «Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας και της καινοτομίας», Αθήνα, 8-10 Μαίου 2020.
  • Μαυρομμάτη, Μ. (2019). Ηλεκτρονικό παιχνίδι, εργασία με ιστορικές πηγές και ανάπτυξη διαπολιτισμικής συνείδησης. ΙΣΤ΄ Διεθνές Συνέδριο Παιδαγωγικής Εταιρίας Ελλάδας «Το σχολείο στη δημοκρατία, η δημοκρατία στο σχολείο», Βόλος, 29-30 Νοεμβρίου και 1 Δεκεμβρίου 2019.
  • Λαμπρινός, Ν. & Μαυρομμάτη, Μ. (2019). Στρογγυλό τραπέζι: Εκσυγχρονισμός των σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας με αφορμή τις διδακτικές πρακτικές στα ΠΑΚΕ, Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα Πανεπιστημιακά Κέντρα Επιμόρφωσης (ΠΑΚΕ), Ενημερωτική Ημερίδα, Θεσσαλονίκη, 21 Σεπτεμβρίου 2019, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
  • Mavrommati, M. (2019). Towards the development of historical film literacy: teaching undergraduate Contemporary History through film, 5th Conference of the International Research Association for History and Social Sciences Education (IRAHSSE) in collaboration with the Historein Journal, Athens, 6 – 8 June 2019.
  • Bowskill, N., Mavrommati, M. & Brock, S. (2018). Online Peer Observation: Pragmatic Action and Reflective Practice, Networked Learning Conference, Zagreb, 14-16 Μay 2018.
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΠΡΟΒΟΛΗ ΑΛΛΟΥ ΠΡΟΦΙΛ